Пререгистрация на ЕООД

Този път реших, а и се наложи да приключа по-отрано с поредната процедура – пререгистрацията на нашето ЕООД без дейност. То всъщност добре, че удължиха срока до края на 2011, че нали първо беше до края на 2010. И понеже тогава оставих за последния момент, сега приключих и с това, е не съвсем, както ще стане ясно, но основната част я свърших.
И така, става въпрос за пререгистрация на ЕООД без дейност. Но това всъщност няма никакво значение, защото процедурата е една и съща, и в двата случая пререгистрацията е задължителна. Затова съветвам всички, които не са пререгестрирали фирмата си, дори и когато е нямала дейност, да го направят, и то да не чакат последния момент. Подготвянето на документите не е никак сложно. Е, само чакането в Агенцията по вписванията не е от най-приятните /за тези, които не знаят –
в Бургас се намира в сградата на Стария съд, на първия етаж вдясно – стая 17/

Ето и действията по реда си / описвам моите действия, както и информация за процедурата по регистрация, която намерих из нета/

1. Първо  се изважда Удостоверение за актуално състояние параграф 4 на Закона за търговския регистър, независимо от правната форма /ЕТ, ООД, ЕООД и т.н./
Удостоверението се издава от фирменото отделение на Окръжен съд по адрес на управление на фирмата
, като за целта се подава молба и се заплаща такса от 5 лв. Формуляри има  пред стаята в съда, където се приемат и са безплатни. /*поне в Бургас е така, би трябвало навсякъде да ги има/

Към молбата се прилага копие от картата за идентификация по БУЛСТАТ и ако молбата не се подава от управителя, се прилага пълномощно, което не е необходимо да е с нотариална заверка.
Срокът за издаване на удостоверението е от 5 до 7 работни дни и се получава във фирменото отделение на съответния окръжен съд.
*Моето мисля, че беше готово на третия работен ден след подаването на документите.

2. Копие от актуалния Учредителен акт/ Устав за ЕООД или Дружествен договор за ООД, които трябва да бъдат заверени с подпис на управителя и надпис „Вярно с оригинала“.

3.  Заявление образец А4 за вписване на обстоятелства относно дружество с ограничена отговорност.  Може да си го изтеглите от страницата на Търговски регистър.  Ето линк:
http://www.brra.bg/ContentManagement.ra?contentType=2

*Много е лесно за попълване, само на пръв поглед е стряскащо. Бях прочела някъде, че трябва да са два екземпляра, съответно си разпечатах и попълних два, но се оказа че все пак трябва да си е един:)

В заявлението се вписват идентификационни данни на заявител и данни за самото предприятие. Заявител за пререгистрация на ООД и ЕООД може да бъде само управител, който е вписан в Удостоверението за пререгистрация. Ако управителите са повече от един и представляват дружеството поотделно, заявлението се подава от единия от тях. Ако представляват дружеството само заедно, то заявлението се попълва от всички управители. Съдружниците не могат да бъдат заявители, ако не са управители на дружеството.

4. Заявление образец Г1 за обявяване на актове – също се тегли от сайта на Търговския регистър.
http://brra.bg/ContentManagement.ra?contentType=2
Заявление Г1 се попълва по аналогичен начин.

* Тук искам само да кажа, че и аз го бях подготвила, съобразявайки се с информацията, която намерих за необходимите документи, но се оказа, че не е трябвало. Служителката просто ми го върна.

Можете да подадете допълнително заявление А4 за желаните от вас промени, за което следва да заплатите такса от 30.00 лв. Желателно е обаче да се изчака завършването на процеса по пререгистрацията преди да се правят каквито и да било промени, защото ако по някаква причина тя е неуспешна, ще бъде отхвърлено и заявлението за промяна на обстоятелствата. А с това ще се загуби и платената такса за промяната.

*И аз също се вслушах в този съвет и ще подам заявление за промяна на обстоятелствата след завършване на пререгистрацията.

5. Декларация по чл. 13 ал. 4 от ЗТР – с тази декларация заявителя декларира истинността на заявените обстоятелства.

* Тази декларация ни я дадоха за попълване като влязохме вече да подаваме документите – т.е. в самата Агенция по вписванията.

И така, като отидох в Агенцията по вписванията се наложи да почакам около 1 час. Както е по стар български обичай, чакащите си бяха направили списък, и аз се записах за всеки случай. Имаше доста хора, но общо взето ми се стори, че опашката си върви с добри темпове, в смисъл не много бавно. Като влязохме, служителката прегледа документите, върна ми образеца Г1 и единия екземпляр на А4 /oказаха се излишни?!/, подаде декларацията за попълване на място и като приключи с обработката на документите каза, че ще бъде готово другата седмица, а следващата стъпка е, че трябва да подадем годишен финансов отчет за последните няколко години /май че от 2007/ и да се подаде в Статистиката до 30 юни тази година. Това пък никъде не го бях срещала като информация. Като се има предвид, че точно предния ден бях в Статистиката и питах дали има какво още да се подава… Абе направо… какво да кажа. Благодарих на жената за компетентното обслужване и си тръгнах.

Та това е, не е сложно като процедура и документи. Само малко чакане и търпение:)

Надявам се да съм била полезна за тези, на които им предстои тази процедура.

Публикувано на Uncategorized и тагнато, . Запазване в отметки на връзката.

1 отговор към Пререгистрация на ЕООД

  1. тук намирам много полезни и интересни информации – продължавайте публикувате интересни и полезни постове и да споделяте тук с всички нас тези полезни информации – поздрави и до скоро!

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s