ПОДАВАНЕ НА НУЛЕВА ДАНЪЧНА ДЕКЛАРАЦИЯ – НУЛЕВИ НЕРВИ

Чудех се кое от всичко, което искам да споделя, да бъде първата публикация. Първоначално смятах да постна снимки и моя коментар за едни боклуци…, но после реших да започна с нещо положително, защото за щастие има и положителни неща в нашата хубава страна с малко сгрешени държавници и объркани граждани. Но както и да е…, нали казахме, че ще хвалим. Е, то не че е кой знае какво постижение, по скоро е нещо, което така или иначе трябва да е така, но все пак…

Става въпрос за наскоро подадената от мен данъчна декларация на фирма за 2010, която няма дейност. Няколко години подред плащахме на счетоводна къща да урежда документите и да я подава, но този път реших, че ще си я подам аз, защото имам достатъчно време да вися и да си чакам по опашките. И така, първа стъпка – отивам до НАП – Бургас да взема формуляр за декларация на ЕООД без дейност. А, само да вметна за някой, който не е разбрал, че данъчна декларация са длъжни да подават всички фирми, дори и без дейност, само ЕТ не подават. Така преди няколко години си платихме глобата, понеже „опитна“ счетоводителка ни каза, че няма нужда да подаваме, щом сме нямали дейност. А то се оказа, че важи само за ЕТ. Та, както и да е. Отивам аз в НАП, и заставам на информацията, изчаквам няколко минути хората пред мен, жената на гишето ме пита какво ще обичам, аз си казвам, след което тя любезно ми подава формуляра, напомня ми, както и на хората преди мен, че срокът е до края на месеца март, аз и зададох няколко въпроса, които ме интересуваха във връзка с попълването и подаването, тя ми обясни каквото трябваше и тръгнах. /Между другото да вметна, че е добре да питате, ако нещо ви интересува, на информацията в НАП. Ако бях питала навремето, щях да си спестя 200-та лева глоба./ След това си попълних каквото трябваше / е, то не че е много – само данни на фирмата и на собственика респ. управителя/ и отидох вече да я подавам. И се бях наканила да чакам час-два, че и повече, знам ли колко. Бях чувала, а и виждала, че бая се чака. И така, пак на информацията да питам къде трябва да чакам. Ами на някое от тези няколко гишета от номер еди кой си до  еди кой си. И аз отивам към едно от гишетата, където не чакат хора, малко ми е странно…, ммм, дали това гише въобще работи?! То и на другите имаше по 1 човек. Но се оказва, че работи, служителката ми взе веднага документите, буквално за 2-3 минути си свърши там каквото трябваше, подаде ми бележката с входящия номер и.. всичко беше готово. И аз питам, това ли е всичко? Ами да, само трябва да подадете вместо годишния отчет, декларация в статистиката, че нямате дейност / това между другото беше нова информация за мен, тъй като се бях поровила из нета за подготовка на документите и никъде не видях, че трябва да се подава такова нещо/.  И това беше. Сигурно от влизането до излизането ми от НАП-а нямаше общо 5 мин. Та исках да споделя тази приятна изненада – че всичко приключи за отрицателно време и без каквито и да е нерви или неадекватно отношение от страна на служителите, както между впрочем и трябва да бъде.  Е,  сега като отида в статистиката, със сигурност ще ми се наложи да чакам, както и после като отида за пререгистрацията, но все пак, поне нещо до момента беше свършено както трябва.

P.S. Само да добавя, че за моя приятна изненада и в Статистиката не чаках. Отидох може би 20-30 мин. преди края на работното време. Малко трудно се ориентирах в коя стая трябва да вляза, ама като си попитах любезно и ме ориентираха служителките. Там се подава декларация със свободно написан текст, че не сте извършвали дейност през изминалата календарна година, с подпис и печат на управителя; дават ви бележка с входящ номер, също като в НАП, които трябва да си пазите. И това е.

подобни:

Годишен финансов отчет

ОТТУК – ОТТАМ:

НЕСЕБЪР – ИСТОРИЯ

ВЕГЕТАРИАНСКА МУСАКА

ЕДНА ПРЕКРАСНА ЕКСКУРЗИЯ В РИЛА

Публикувано на Uncategorized и тагнато, , , , , , , . Запазване в отметки на връзката.

1 отговор към ПОДАВАНЕ НА НУЛЕВА ДАНЪЧНА ДЕКЛАРАЦИЯ – НУЛЕВИ НЕРВИ

  1. Светла Димитрова каза:

    Имам близки които живеят в с.Равна-област Провадия- Варна. Къде трябва да се подаде тази нулева декларация за неработеща фирма във варна или Провадия

Вашият коментар

