ШОФЬОРСКИ КУРС – ЦЕНИ, ИЗПИТИ, ПРЕЖИВЯВАНИЯ

Наскоро ми се наложи да изкарам шофьорските курсове. Е, малко се поудължи при мен курса, но си беше по моя вина, инструктора си ме изчакваше търпеливо, когато се обадя – тогава. Та първо да започна с цената и часовете. Цената беше 740 лв. и включваше – теоретичен курс- 5-6 занятия по около час, час и половина, кормуване – 31 часа, вътрешен изпит листовки, изпит листовки, изпит кормуване. По принцип изпитите – листовки и КАТ, са по 40 лв. и се плаща за всеки следващ по толкова. Даже за кормуването се плаща по 50лв. за последващите изпити, ако те скъсат, защото освен 40лв. се плащало и още 10лв. за някакъв си протокол, че си бил късан /или нещо такова/. КАТО РЕШИТЕ ДА КАРАТЕ КУРСА, НЕПРЕМЕННО ПИТАЙТЕ КАКВО СЕ ВКЛЮЧВА В ЦЕНАТА, ЗАЩОТО НЯКЪДЕ Е УЖ ПО-ЕВТИНО, НО ВСЪЩНОСТ НЕ СА ВЛЮЧИЛИ ПРИМЕРНО СУМИТЕ ЗА ИЗПИТИТЕ.

Редът и цените на всяка част поотделно  е горе -долу такъв:

курс теория – 40 лв.

кормуване  – 620лв. /  31 часа

вътрешен изпит

изпит листовки – 40лв.

изпит кормуване – 40лв.

курс БЧК /той може да се изкара по всяко време/ – 44лв.

медицински / още не съм си ги изкарала/

КАТ

Първо относно теоретичния курс и листовките. Много съм доволна от начина на провеждане. Не знам по другите места как е, но тука ги карахме 5 или 6 пъти за по около 1час, 1 ч.и половина. Минавахме различните теми, обясняваха ни правилата, решавахме листовки, наблягаше се на тези въпроси, на които се правеха  по-често грешки и т.н. Абе с две думи съветвам всички да посещават тези часове, защото наистина са полезни и голяма част от листовките се научават и разбират още там. Накрая на курса ни раздадоха листовките и след това всеки, който се чувства подготвен, може да се яви на вътрешен. За мен листовките са по-лесната част, защото си сядаш и си ги решаваш, докато не се подготвиш, няма да се явиш. Не знам как може някой да го късат по 5-6 /че и повече пъти/. Като ги минеш по 1-2 пъти и наблегнеш на тези въпроси, на които грешиш, няма как да не ги запомниш. Въпросът е да се решават все пак, и то внимателно. Моята система на решаване е предполагам като на повечето, които знаят как се учи качествено. Започвам да си ги решавам, все едно съм на изпит – пиша си на едно листче отговорите, които смятам за верни, така и 30 -те въпроса от листовката. Накрая проверявам отговорите. Грешните си ги преглеждам още веднъж, като се старая да си ги обясня и разбера. Даже за две-три неясни неща направо питах инструктора да ми ги обясни. И така всички листовки наред. Лека полека виждаш как започваш да правиш все по-малко и по-малко грешки, докато накрая не правиш никакви:)

Много е важно да се четат внимателно въпросите и да не се бърза. Защото от разсеяност също се правят много грешки. Аз имах по една и на вътрешния, и на самия изпит и даже се зачудих къде пък съм сгрешила. Определено пак нещо съм се разсеяла, защото накрая ги решавах без грешка.

Та това е за листовките.

Сега за кормуването. Много е важно наистина какъв е инструкторът. Освен опитен, важно е също така да обяснява добре и да не е някой нервак. Аз имах късмет. Е, наистина поразпитах малко преди да почна, но все пак си е късмет. При кормуването е важно още отначало да се концентрирате в това какво обяснява инструкторът, и така де, да се слуша внимателно. Аз малко бях разсеяна, доста работи явно са ми минали и заминали, мислите ми бяха някъде другаде. Както и да е, ако ще карате курса, просто си мислете в момента за колата и кормуването, гледайте си пътя, обръщайте внимание откъде минавате, какви са знаците. Аз добре, че обичам да си питам, нещо като не ми е ясно. Часовете е ясно, че не са достатъчни, затова трябва да се уплътняват добре и да се внимава. В никакъв случай не правете грешката, която направих аз – да се прекъсва и удължи курса във времето. Наистина, че при мен се получи малко неочаквано така, но се накъса много курса, изкарах го общо взето на 3 части, и до следващото кормуване много неща бях забравила и все едно, че почвах наново. То и без това не са много часовете, но  като са концентрирани, има поне шанс да се добие някакъв опит. Та мен ме късаха два пъти на кормуване. Няма лошо, изкарах още няколко часа зад волана, преживях всякакви атмосферни промени и условия. Поне придобих малко по-вече опит на пътя. Само малко ме заболя финансово – удоволствието струваше точно 200 лева отгоре – по 50 лева за изпитите и 100 лв. за допълнителни часове. Ама нищо, здраве да е.

Не виня въобще изпитващите. Особено първият път бях абсолютно не в час. Много неадекватна. И аз самата нямаше да си дам книжка и да си позволя да шофирам. Даже и инструктора се учуди.  Не съм правила такива грешки през целия курс…

Вторият път карах несравнимо по-добре, ама пак нещо се разсеях и сгафих.

Инструкторът ми каза вече преди третия изпит, че няма на какво повече да ме научи. Карам си добре, само трябва да се концентрирам и да не се притеснявам.

На изпита ми бяха възможно най-невероятните атмосферни условия – поне за Бургас – сняг, киша, вятър за разкош и пак сняг. Ама явно е било за късмет, защото не направих нито една грешка и си карах спокойно, като че ли съм се родила на волана:):):):)

И така, взех си изпитите, инструктора ми даде удостоверенията и сега продължавам с подготовката на останалите документи за шофьорската книжка.

About these ads
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

27 отговора към ШОФЬОРСКИ КУРС – ЦЕНИ, ИЗПИТИ, ПРЕЖИВЯВАНИЯ

  1. velko каза:

    zdr az sam ot devin, no iskarah 6ufiorskiq si kurs v pazardjik monah vs4ki ispiti + b4k uspe6o, iskam da vi popitam kade trqbva da si podam dokumentite v kat pazardjik ili v kat smolqn ? hellp pls !

  2. Анонимен каза:

    2. Удостоверение за водач

  3. Анонимен каза:

    Искам да попитам,колко пари е бързата поръчка за шоф.книжка :)

    • Анонимен каза:

      Аз съм от Стара Загора, вчера ходих да си подавам документите и ми взеха 54.60лв.

  4. steffany каза:

    Здравейте,
    моя приятелка е загубила удостоверенията от изкараните изпити по теория и за курмуване.
    Иска да си извади дубликат. Някой знае ли дали се заплаща за това и ако е така, колко струва?

  5. STEFAN IVANOV каза:

    as karam kurs za shof. B za hora s uvredeni goren i dolen krainici ili uvredeni dolni krainici. za informacia na tel.02 834 01 49 ILI GSM 0879182799 ILI 0899 613 567 SHTE VI OBIASNIA podrobno St .IVANOV

  6. Maria каза:

    Здравейте, успешно взех изпита по кормуване на 04.09. Въпросът ми е, дали документите ми ще са стигнали в КАТ до утре 11.09? Вие колко изчакахте преди да подадете заявления?

  7. Ivan каза:

    Моят курс е 700 лв в София с включени изпитите. Днес си взех външния изпит по кормуване от първия път :) Има камери а и изпитващият беше свестен и аз си карах добре.

  8. КрасС каза:

    Здравейте !!Аз съм от Стара Загора .. целият ми курс струва 555 лв.,а това вклЮчва абсолЮтно всичко : обучението ми 31 часа кормуване , 20 часа теория и ..
    - изпит теория (вътрешен)
    - изпит теория (ДАИ)
    - Курс БЧК –
    - изпит кормуване (ДАИ) ..
    Много съм доволна .. днес си взех външния (ДАИ) остава ми само кормуването , но мисля , че и с него ще се справя :)

  9. Анонимен каза:

    Здравейте,
    аз почнах курса през януари 2012г., и от школата ми казаха, че целият курс(теория+практика+изпитите+таксите) ще ми струва 600лв. След като ходих 2 седмици на теория и ми казаха, че трябва да доплатя 20лв за вътрешния изпит(теория) и 70лв. за изпит по теория пред ДАИ. След като ми минаха всичките 31часа кормуване ми искаха 30лв за вътрешния изпит(кормуване), и 70лв. за изпит по кормуване пред ДАИ. Но тъй като свърших с часовете по кормуване 2 седмици преди назначения изпит пред ДАИ аз бях принудена да взема още два часа(това е минимален брой часове които можеше да карам) кормуване(50лв). След като ми мина изпита по коруването, трябваше да отида в школата и само да ВЗЕМА удостоверението за успешно завършен курс за които пак ми искаха 20лв. Искам да ви предупредя при записването на курса непременно да разпитате подробно за всичките тези неща. Да внимавате изпита ви пред ДАИ да не е 1 месец след като сте карали последно на курса(хубаво е по време на курса да не се качвате на друга кола защото всяка кола си има своя специфика и може да не успеете да се справите на изпита).
    Това е моя СТРУВАЩ СКЪПО ОПИТ ДА МИНА ПО-ЕФТИНО!
    Успех на всички кандидат-шофьори!
    Млад шофьор =)

    • kalitko каза:

      Мда, за съжаление, ти си от примерите как евтиното излиза скъпо. Точно за това се опитах да предупредя в началото на постинга. Добре са те изцоцали. Че и за вътрешните изпити…че и за удостоверението…леле-мале, ей, много нагли. Нищо, здраве да е. Гледай, където можеш да ги насадиш – та да ги знаят коя школа са толкова некоректни. Айде, късмет с шофирането – да е гладко и безпроблемно:)

    • боби каза:

      и при мен стана същото

  10. крис каза:

    Таксата за листовки вече е 70 лева за изпита мога да ви кажа. Този закон който сте дали е от 2006 г :)

    • kalitko каза:

      Не знам откога е вдигната таксата. Когато аз карах курса и си взех изпитите – към края на февруари 2011г., беше 40лв. Но благодаря за актуализацията. Ще е полезна за другите. Хммм, бая кораво увеличение, между другото. :(

    • manuela каза:

      Завърших курса успешно миналата седмица 05.12.2012 година. Вътрешния изпит листовки е 20лв а външния 40 лв – поне във Варна е така :)

  11. mischa каза:

    kakvo obrazovanie ti trqva za da zapo4ne6 :) 7 8 9 10 klas ?

  12. meis каза:

    Искам само да вмъкна още една идея за решаване на листовки, на мен самата много ми помогна, защото се решават лесно и не отнема почти никакво време в пулене и търсене на верните отговори от отделния лист който върви към компллетка с листовки. Отрязвате си лентите с верните отговори от страни на всяка листовка. Купувате си найлонови джобове формат А4, и пъхате всяка листовка в отделно джобче. Вземате си един маркер от книжарницата, чист спирт от аптеката … и решавате листовките направо като отбелязвате отговорите върху найлона, който след проверката на листовката изтривате със спирта и така докато не ги научите… е после ще ви останат доста излишни джобове, но гимнастиката със пухането на всяка една листовка в найлонче си заслужава комфорта при ученето на правилата за движение и спестеното време.

    Успех :)

  13. Анонимен каза:

    Надявам се, че блогът ти го четат много хора. Истината за изпитите по теория и листовки и по специално таксите е съвсем друга.
    Официалната такса според ТАРИФА № 5 е , както следва:

    Чл. 111. (Изм. – ДВ, бр. 71 от 2002 г., изм. – ДВ, бр. 101 от 2005 г.) За организиране и провеждане на изпит за придобиване на правоспособност за управление на МПС се събират следните такси:

    1. (изм. – ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 22.12.2006 г.) за теоретичната част на изпита – 10 лв.;

    2. (изм. – ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 22.12.2006 г.) за практическата част на изпита – 10 лв.

    Може да се провери и на следният линк: http://www.rta.government.bg/n_uredba/t5.html
    Школите събират по 50 лева. Но никой не казва, че 40 от тях за извършваната услуга.
    ако на някого не му се чака 1 месец, за да съберат група, съвсем спокойно може да си вземе от школата удостоверението за изкараният теоретичен или практически курс и да отидете сами до ДАЙ, където да подадете молба за явяване на съответният изпит.
    Таксата е 10 лв, плюс 2 лева за банков превод. Теоретични изпити се провеждат всяка седмица!
    Успех!

    • kalitko каза:

      Ами, какво да ти кажа, освен благодаря за информацията. И да пожелая на следващите кандидат-шофьори да се възползват от нея. Аз самата признавам, че въобще не съм проверявала какво и как е по закон, въпреки че обикновено имам този навик.

Вашият коментар

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s